C
Wherever people come in talk about Photography they mostly consider just only some
less aspects.
Which camera, which lens, which technical set-ups? Which brand and how expensive all
this stuff is? The more higher the investment, the more better the pictures. That‘s it.
By the way. It‘s nothing more than the result from a clever marketing strategy. The camera
industry wins and not the user!
Pro-Photographer have that not in their mind. They are focussed on Photographs as a
result of their doing. They think in print as a quality mark and they know a camera is
nothing else than a technical tool. But of course as a pre condition they control the
handling.
Art Matters Instructions for Photography will change your thinking and acting in a
complete other direction. You will learn what Photography has to do with perception,
watching, perspectives, composing and right light settings.
But we talk about soft skills. And the more you learn and understand about this, the
more you will feel that your camera is not the most important stuff in your hand.
The reason is simple. All what you own is exchangeable. But not your personal
knowledge and skill-set you build.
The Photographer takes the Photograph and not the camera. These awareness you
will have already after a first workshop. You will feel the influence. In your results
and in your mind.
So don‘t care the type of your camera for this but care an open mind and spirit to
learn how to see the world with other eyes. And finally yes. The rest is what your camera
does.
The lecture-offer will be published early enough here and at the ArtMatters.PR-Magazine.com,
(Smartphone Edition) and in selected Social Media with all the important detail information.
Your questions in advance are welcome.
develop lectures combined with
practise workshops on location.
Wann auch immer Leute anfangen sich ueber Fotografie zu unterhalten, liegt der
Gespraechsfokus zumeisst auf rein technischen Fragen.
Welche Kamera, welches Objektiv, welche technischen Einstellungen? Welche
Marke und vor allem, wie teuer? Je groeser die Investition in technisches
Equipment, um so besser die Bilder. So der langlaeufige Irrglaube.
Professionelle Fotografen verschwenden mit diesen Fragen keine Zeit. Sie
konzentrieren sich auf die Aufgabe und die best moeglichen Fotografien als
Ergebnis ihres Schaffens. Und sie denken in „Print“ als Merkmal eines Qualitaets-
anspruchs. Die Kamera ist nicht mehr als ein nuetzliches und notwendiges Werk-
zeug. Aber selbstverstaendlich wissen sie dieses Werkzeug auch zu benutzen.
Art Matters Instructions fuer Fotografie wird Ihre Einstellung zur Fotografie nebst
Ihrer Handlungen gaenzlich veraendern. Sie werden lernen, dass Fotografie in
erster Linie etwas mit persoenlicher Wahrnehmung, mit bewusstem und un-
bewusstem Sehen, mit Verstanendnis fuer eine bestimmte Situation, mit
Komposition, Perspektiven und Licht zu tun hat. (U.a.)
In erster Line sprechen wir aber ueber so genannte „Soft Skills“ und die
Foerderung Ihrer persoenlichen und individuellen Faehigkeiten. Und je mehr Sie
darueber bzw. dazu verstehen, um so groesser wird das Gefuehl der „Unab-
haengigkeit“ von einer bestimmten Kamera.
Andererseits wird es um die Rolle gehen, die jemand in Zukunft fuer sich
sucht und zu entwickeln beabsichtigt: Die Fototografie als Job bzw.
als berufliche Existenz im Umfeld eines scheinbar unuebersichtlichen
Wettbewerbs.
Auch hier wird sehr schnell klar werden, dass die „ausfuehrende Fotografie“
nur sehr begrenzt das Tagesgeschehen eines Fotografen bestimmt. Dagegen
wird staendige Lernbereitschaft und uneingeschraenkte Offenheit gegen-
ueber neuem zur unabdingbaren Anforderung.
Nur wer eine dauerhaft uneineingeschraenkte Sicht auf die wesentlichen
Dinge des Lebens erlaubt, wird zu neuen Einsichten und Erkenntnissen
kommen, die ihm eine ebenso dauerhafte Weiterentwicklung als Fotograf
ermoeglicht. Das exakt macht den Unterschied.
„Der eigene Weg entsteht nur dadurch, dass man ihn geht.“
Tomomi Nishimoto, Japan (Dirigentin IlluminArt Philharmonic Orchestra, Tokyo
entwickelt Fachbereichtsvorlesungen, kombiniert
mit praktischen workshops, an geeigneten
Fotosets.
Vorlesungen und Workshops werden zeitnah hier und in dem
update.PR-Magazine.com (Smartphone Edition) sowie in diversen
Social Media mit allen Detailinformationen angekuendigt.
Ihre moeglichen Fragen im voraus sind willkommen.
Lectures and workshops
Vorträge und workshops
Historical development
of Photography.
Photography became
a profession with war and fashion
From Art to inflationary
Photography. (Media)
Photography with context and relevance.
What and how and why?
4 hours/4 Stunden lecture
Historische Entwicklung
der Fotografie
Wie Krieg und Fashion die
professionelle Photography
beeinflusst hat.
Von Art zu inflationär:
Fotografie erfordert
Context + Relevanz
Was und wie und warum?
Werbefotografiie. Journalistische Fotography.
Künstlerische Fotografie
Entry lectures
Einfuehrung
We compare the human
eye with a camera to
understand different
functions.
Lecture: 1,5 hour
Anatomy
Anatomie
Wir vergleichen das
das menschliche Auge
mit einer Kamera, um
die Grundfunktionen
zu verstehen.
Vortrag
Whoever takes a camera in his
hand touches already direct or
indirect valid media law. It is
a question of responsibility
and duteousness to know the
basics.
Lecture
Wer auch immer eine
Kamera in die Hand
nimmt, berührt bereits
direkt oder indirekt
gueltiges Medienrecht.
Es ist eine Frage von
Verantwortung und des
Pflichtbewusstseins
die Grundlagen zu kennen.
Vortrag
Grundlagen
Medienrecht
Basics
Media law
Photography in public areas.
•
The right equipment
•
How to move
•
What to care
•
How to handle people
•
Ethic rules
Preparation lecture for
Street-Photography
Lecture
Street
Photography
Street
Photography
Fotograferen in
oeffentichen Raeumen.
•
Richtiges Equipment
•
Wie bewege ich mich
•
Worauf achten
•
Umgang mit Menschen
•
Ethische Regeln
•
Composing: Licht ud Schatten
•
Motivwahl
•
Background Research
Vorbereitungsvortrag
Street Photography
½ day to 1 day
on location
jeweils einen
½ Tag bis 1 Tag
on Location
•
Light + Lens
•
Perspectives
•
Symmetry
•
+ Photo Layout
•
Depth of field
•
black/white vs. colour
Street Photography
Still Life: Composing
Architecture
Still Life: Composing
Architektur
•
Licht + Objektiv
•
Perspektiven
•
Symetrie
•
+ Foto Layout
•
Tiefenschärfe
•
schwarz/weiss vs. Farbe
Street Photography
Street Photography
Street Photography
Dynamic Scenes with people
Dynamische Szenen/People
•
Light + Lens
•
Camera Set ups
•
Depth of field
•
Scene composing
•
Perspectives
•
Backgrounds
•
Surrounding
•
+ Photo Layout
•
black/white vs. colour
•
day and night
•
Licht + Objektiv
•
Kamera Set ups
•
Tiefenschaerfe
•
Szenengestaltung
•
Perspektiven
•
Hintergruende
•
Umgebung
•
+ Foto Layout
•
schwarz/weiss vs. Farbe
•
Tag- und Nacht-Fotografie
Fuer künftige Experten
•
Studio Set ups
•
Studio Light Settings
•
Work with Speed light
•
Story Telling
•
StoryTelling PR/Photojournalism
•
Hospitality PR Photography
•
Event Photography
•
Photography + Production
•
Business
•
Photography +
•
Concept writing
•
Project Development
•
Project Organisation
•
Photography + Contracts
•
Photography + Licensing
•
Business Development
•
Business Administration
•
Photography + Project-
•
Management
•
Talks with Agencies and Editors
•
Studio Aufbau
•
Studio Licht + Settings
•
Arbeiten mit Speed light
•
Story Telling PR/Fotojournalismus
•
Portrait Fotografie
•
Hospitality PR Photography
•
Event Photography
•
Photography + Produktion
•
Business
•
Fotografie +
•
Konzepte schreiben
•
Projekt Entwicklung
•
Projekt Organisation
•
Fotografie + Vertraege
•
Lizenzmanagement
•
Geschaeftsentwicklung
•
Geschaeftsadministration
•
Projekt-Management
•
Gespräche mit Agenturen und Redakteuren
Vorlesungen/Vortraege
Preasetationen/Bildbesprechungen
Single Coaching/Einzel Coaching
Gruppen und Teams
Expert workshops
Studio building and Studio Management
or Atelier… Company founding
and business development
Shanghai
For Founder and Operator
„Photography becomes a business“
•
Portfolio Development
•
Location choice/Market
•
Business Planning
and Investments
•
Interior and Equipment
•
New Business and Services
•
Fee Calculation
•
Advertising, Sales, PR
Brand Story
•
Administration and
Studio Management
Wahrnehmung
Perception
Cover Photo: Christian von der Eltz
Christian von der Eltz
Photographer/Photojournalist
Creative Director
Guest Prof. : University of Shanghai
University College for
performing art.
Portraits
Interaktion mit
Momenten
Interaction with
moments
Portraits
Student Project